Bez kategoriiKonkurs na Facebooku

Czy warto organizować konkursy na Facebooku?

Wielu z was, prowadzących firmy lub blogi, zastanawia się czy warto organizować konkursy na Facebooku?
Portal Facebook wdarł się przebojem do Polski około 10 lat temu. Od tego momentu jego znaczenie w promocji marek, firm czy osób stale rośnie. Zarządzający portalem wprowadzają co raz ciekawsze rozwiązania jak np. możliwość stworzenia strony internetowej, na której możemy zamawiać produkty, zobaczyć menu czy rezerwować wizyty. Rosną także możliwości tworzenia reklam wizualnych oraz targetowania ich do właściwych grup odbiorców. Czy to nam się podoba czy też nie Facebook staje się coraz silniejszym medium marketingu internetowego.

Coraz bardziej popularną formą angażowania swoich fanów stają się konkursy. Wiele osób tworząc konkursy na Facebooku popełnia jednak proste błędy i robi je niezgodnie z regulaminem oraz wytycznymi portalu. To może skutkować bardzo złymi konsekwencjami dla naszego Fan Page. W tym artykule nie będę omawiał kwestii związanych z regulaminem, a jedynie przedstawię Wam od strony praktycznej czy warto organizować konkursy na Facebooku i na co powinniście zwrócić uwagę.

Na samym początku warto zadać sobie pytanie o cel organizowanego konkursu na Facebooku. Czy ma być to jedynie większe zaangażowanie naszych fanów? A może pozyskanie bazy mailngowej czy leadów? Może po prostu chcesz dać coś więcej swoim czytelnikom?
W zależności od celu organizowanego konkursu można tworzyć go na różne sposoby.

Konkursy na FB

Na co warto zwrócić uwagę organizując konkurs na Facebooku? Jeśli chcesz maksymalnie mocno zaangażować uczestników zadbaj o:

Ciekawe i wartościowe nagrody

Nie ma tutaj żadnej nowości. Ludzie angażują się w konkursy, w których mogą wygrać coś naprawdę wartościowego. Zatem jeśli Twoja nagroda główna jest wartości poniżej 100 zł, wówczas nie masz co liczyć na duże zaangażowanie użytkowników. Z mojego doświadczenia wiem, że wartość nagrody głównej powinna przekraczać 200 zł. Dobrze, żeby cała pula nagród przekraczała 500 zł. Oczywiście im większa wartość tym lepiej. Zatem jeśli masz w swojej ofercie jakieś wysokomarżowe produkty, których cena w sklepie jest znacząco wyższa od ceny zakupu, może warto je wykorzystać? Świadczysz usługi? Możesz w nagrodę zaoferować darmowy pakiet ciekawych usług. Może masz firmy lub marki, które z Tobą współpracują i mogą się zaangażować w taki konkurs oraz dać dodatkowe nagrody? W mojej opinii najlepiej stosować wartościowe nagrody związane blisko z profilem naszej firmy lub marką. A może jakaś wartościowa elektronika jak np. słuchawki Xiaomi bezprzewodowe lub przewodowe, smartwatche albo inne akcesoria tego typu? Chodzi nie o kwotę tylko głównie o użyteczność nagrody. Mogą to być pakiety programów dla firm takich jakie posiada sklep internetowy Comarch Optima z modułami tego najpopularniejszego systemu ERP dla firm w Polsce. 

Post z konkursem jako post sponsorowany

Jeśli chcesz zbudować szeroki zasięg swojego konkursu warto zainwestować parę złotych w post sponsorowany. Czasem już niewielka kwota 100-200 czy 300 zł wystarczy, żeby lepiej dotrzeć do właściwej grupy docelowej, a wówczas konkurs znacznie skuteczniej będzie zbierał zasięg organiczny. Określ bardzo dokładnie grupę docelową, którą najbardziej zainteresuje Twój konkurs. Może to będą kobiety w wieku 18-25 lat. A może fryzjerzy powyżej 30 roku życia. Takie i wiele innych opcji targetowania są dostępne w panelu tworzenia reklam. Zwróć jednak uwagę na to, że wielu użytkowników portalu Facebook, klika lajki fan page, które ich nie interesują. Innymi słowy Twój konkurs może czasem wyświetlać się ludziom, których w ogóle nie zainteresuje. Staraj się możliwie precyzyjnie i dokładnie dobierać potencjalnych odbiorców żeby jak najlepiej wykorzystać budżet reklamy.

Grafika związana z konkursem

Ładny i skuteczny post konkursowy to w duże